Ser dedykowany osobom aktywnym fizycznie, nowa szata graficzna opakowań oraz etykiet, kompleksowa kampania reklamowa i 90 – lecie Spółdzielni Mleczarskiej Ryki – to tematy, które przedstawiliśmy na specjalnej konferencji prasowej w Warszawie.
Wydarzenie nie przypadkowo odbyło się w gościnnych murach Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Informacje dotyczące kampanii reklamowej i nowości produktowych poprzedziła bowiem bardzo ciekawa prezentacja dr inż. Adama Kuzdralińskiego z Katedry Biotechnologii, Żywienia Człowieka i Towaroznawstwa Żywności Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Jej głównym tematem była zależności pomiędzy dietą, a kondycją człowieka.
– Obecnie regularne uprawianie sportu deklaruje co trzecia osoba. Wśród nich największą popularnością cieszą się od kilku lat: jazda na rowerze, bieganie oraz pływanie. Badania dowodzą też, że osoby je uprawiające, świadomie dbają o to, co i jak jedzą, a wśród biegaczy niemal połowa zwraca uwagę na wartość odżywczą spożywanych produktów – stwierdza dr inż. Adam Kuzdraliński.
Nieodzownym elementem każdej diety są węglowodany, białka i wapń. Dostarczenie ich we właściwych proporcjach ma wpływ na wydolność fizyczną, opóźnienie symptomów zmęczenia, wspomaganie zwiększenia skuteczności treningu i efektywności procesów odnowy u osób aktywnych fizycznie. Dobrym źródłem tych elementów są żółte sery. Dlatego właśnie z myślą o sportowcach, by jeszcze bardziej wzmocnić przyswajalność potrzebnych w ich diecie składników stworzyliśmy Rycki Edam Light. Ser żółty bogaty w wapń i białko, odtłuszczony i tak jak wszystkie sery SM Ryki pozbawiony konserwantów.
– Jesteśmy aktywni na serio, biegamy. Dlatego w naszej ofercie pojawia się ser dla sportowców. Jego właściwości wspierają kondycję fizyczną, naturalnie i zgodnie z najnowszą wiedzą o dietetyce – informował podczas konferencji Grzegorz Kapusta, wiceprezes Spółdzielni Mleczarskiej Ryki. – Rycki Edam Light to także idealny ser dla osób kochających smak sera i jednocześnie dbających o linię. Polecamy go tym, którzy ze względów zdrowotnych muszą kontrolować ilość spożywanego nabiału. Ma najwięcej wapnia, spośród wszystkich serów ryckich. Podaż wapnia jest szczególnie ważna w diecie dzieci, ze względu na wzrost oraz kobiet, ze względu na profilaktykę osteoporozy – dodaje wiceprezes Kapusta.
Na konferencji nie zabrakło także informacji o całej ofercie SM Ryki. Dziennikarze zapoznali się m.in. z serią serów w plastrach. – Sery Ryckie w nowej szacie graficznej to 5 produktów dostępnych w opakowaniach, zawierających 150 gr. plastrów lub w tradycyjnych blokach: Rycki Edam Light, Rycki Edam, Rycki Edam Naturalnie Wędzony, Gouda, Rycki Maasdam. Warto jednak dodać, że wszystkie sery z naszej oferty są produkowane z mleka najwyższej jakości, z najczystszych ekologicznie terenów Lubelszczyzny. Pozbawione tłuszczów roślinnych i konserwantów, co jest zwizualizowane na opakowaniach w formie czytelnego „stempla” – dodaje wiceprezes Kapusta.
Podczas konferencji odbyła się również premiera spotu reklamowego, który będzie emitowany od 25 kwietnia na antenach TVP i grupy TVN, oraz kanałach tematycznych (o czym pisaliśmy już na naszej stronie). Nasza najnowsza kampania reklamowa to również outdoor w największych miastach Polski, spoty radiowe oraz kampania reklamowa w internecie i działania w social mediach, w tym fan page Era Dobrego Sera. Jej celem jest utrwalenie informacji o korzystnych cechach ryckich serów i pozyskanie nowych klientów.
Konferencji prasowej w Warszawie towarzyszyła również degustacja potraw przygotowanych na bazie ryckich serów. Przepisy skomponował znany kucharz, Jacek Kulik. Jego przepisy już wkrótce udostępnimy na naszej stronie.
Wszystkie podjęte przez nas działania związane są z 90 – leciem istnienia Spółdzielni Mleczarskiej Ryki. Z tej okazji metamorfozę przeszła również szata graficzna opakowań produktów oraz witryna internetowa www.smryki.pl .