Spółdzielnia Mleczarska Ryki otrzymała nagrodę w dorocznej edycji „Złota Mowa Reklamowa”. W uzasadnieniu do nagrody przyznaje w kategorii „Złota Mowa Reklamowa – najwyższe standardy w zakresie KREACJI REKLAMOWEJ”, czytamy:
„Kampania wizerunkowa SM Ryki to pierwszorzędna zabawa słowami, której nie powstydziłby się sam Tuwim, a jednocześnie humorystyczne nawiązanie do popularnych językowych programów. Gra skojarzeń fonetycznych, a nawet – nieczęsta i niełatwa kreatywna ingerencja w gramatykę, choćby w pytaniu „A co pan mniama o Ryckim Edamie”. Cały tekst wręcz skrzy się – nomen omen – smaczkami językowymi”.
Nagrody w ramach akcji „Złota Mowa Reklamowa” są przyznawane za znaczący wkład w podnoszenie standardów i rozwój komunikacji reklamowej, np. poprzez takie działania, które w ogóle nie występują lub rzadko występują w innych reklamach, a mają moc wprowadzania pozytywnych zmian w relacjach nadawca-odbiorca w przekazach reklamowych. To także wyróżnienie dla reklam, które są nie tylko poprawne językowo, ale za pomocą zabiegów językowych wpisują komunikat reklamowy w ważny nurt społeczny, kulturalny, naukowy oraz kreatywnie podchodzą do wartości na poziomie stricte językowym. W tym ostatnim przypadku liczy się błyskotliwa, nietuzinkowa, nośna twórczość reklamowa. To właśnie w tej kategorii nagrodę otrzymała SM Ryki.